Badania naukowe w procesie wzrostu

Zwiększając świadomość na temat społeczeństwa, w którym się żyje możliwe staje się dobieranie właściwych metod dotarcia do obranych grup. Badania naukowe koncentrują się na właściwym przygotowaniu procesu badawczego w skład czego wchodzi tak skonkretyzowanie celu, jak i odkreślenie grupy, do której skierowane jest pojedyncze badanie.

 

O człowieku mówi się w różnych kontekstach

Jak wiadomo projekty badawcze mogą dotyczyć bardzo wielu różnych tematów. Mając na uwadze różnorodność i niepowtarzalność każdego przebiegu badania należy skupić swoją uwagę na charakterystyczne cechy danej zborowości. Realizacja badań naukowych zwraca uwagę na:

  • motywacje – tendencje zachowań;
  • postawy – względnie trwałe nastawienie wobec czegoś/kogoś;
  • potrzeby społeczne – świadome/nieświadome dążenia;
  • realizowane normy społeczne;
  • wartości – przedmioty materialne/niematerialne, do których ludzie przywiązują wagę.

 

Badanie może mieć różnorodne cele

Wykorzystanie w procesach badawczych metod statystycznych pozwala na wskazanie ilościowej zależności między konkretnymi zjawiskami. To zaś w pozytywny sposób oddziałuje na realizację procesu decyzyjnego, a także  racjonalizuje i ułatwia podejmowanie nawet najtrudniejszych decyzji.

 

I tak przywołane metody statystyczne można wykorzystać na przykład w:

  • badania satysfakcji i lojalności klienta;
  • badaniach segmentacji rynku;
  • analizach danych;
  • sondażach opinii publicznej;
  • zarządzaniu jakością produktów;
  • badania zadowolenia pracowników.

 

Informacje muszą zostać dobrze odczytane

Wyniki pozyskane w procesie badań naukowych pozwalają nie tylko przemyśleć i zmodyfikować swoje postępowanie, ale także pozwalają na zauważenie dotąd niedostrzeganych zależności. Uzyskane wyniki w procesach badawczych zostają poddane wizualizacji, która wyraża się z pomocą formy, która w najpełniejszy sposób oddaje charakter pozyskanych informacji. W tym celu używa się różnorodnych i różnokolorowych tabel, wykresów, infografik itp. Pozwala to na:

  • czytelne przedstawienie danych;
  • zwrócenie uwagi na najważniejsze kwestie;
  • pokazanie złożoności występowania zjawisk;
  • zobrazowanie istoty pozyskanych danych.

 

Aby działać lepiej…

Poprawne odczytanie wyników badania decyduje o tym, czy pozyskane dane będzie można przekuć w skuteczny plan strategiczny. Badania naukowe orientując się na wydobywaniu maksymalnej ilości wiedzy z pozyskanych danych, co pozwala na ujęcie badanego zjawiska w całości kontekstu. Realizacja projektów badawczych ma na celu umożliwić wzrost bądź umocnienie aktualnej pozycji.

Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.