Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe

 

Koncentrując się na polepszeniu faktycznej sytuacji swojej firmy warto przeprowadzić badania, które pozwolą na wyciągnięcie wniosków, a co za tym idzie właściwe zdefiniowanie konsekwencji swoich działań i poprawienie ich w taki sposób, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom konsumentów lub na zachowaniu ich na już osiągniętym właściwym poziomie. Można do tego wykorzystać badania omnibusowe, które umożliwiają zadanie jednego bądź kilku pytań przy zachowaniu niskiego kosztu badania.

 

Jedna ankieta, która odnosi się do wielu tematów

 

Badanie omnibus polega na:

  • przebadaniu reprezentatywnej ogólnopolskiej próby Polaków;
  • zadaniu kilku pytań z różnych obszarów tematycznych;
  • obniżeniu kosztu badania;
  • skróceniu czasu realizacji projektu badawczego.

 

Jak zostało zauważone wyżej, pytania, które zadawane są respondentom w ankiecie omnibusowej zogniskowane są wokół różnych tematów. Polega to na tym, że kilku klientów zgłasza chęć zadania jednego bądź kilku pytań respondentom, a następnie pytania te zbierane są w jedną ankietę, zaś koszty dzielone są wśród zlecających badanie przy uwzględnieniu ilości zadanych pytań - dzięki temu pomiar ankietowy jest znacznie tańszy niż w przypadku samodzielnej realizacji badania.

 

Rozpoznanie konsumenta pozwala na skuteczne działanie

 

Konsument to osoba, którą jednocześnie nabywa i wykorzystuje, tj. konsumuje (użytkuje lub dosłownie spożywa) dobra lub usługi, które sam wybrał przy czym w swoich decyzjach kieruje się posiadanymi preferencjami, dochodami, upodobaniami, przyzwyczajeniami oraz tradycjami. Wiedza o konsumencie, a więc także o jego zachowaniu, pozwala na opracowanie odpowiedniego programu marketingowego. Przy czym zachowania klienta nakierowane są na zaspokojenie swoich potrzeb, a wszelkie badania rynku pozwalają na wyłapanie zachodzących zmian wśród konsumentów.

 

Zachowania klientów można kontrolować

 

Badanie omnibus pozwala na uzyskanie potrzebnej wiedzy, która będzie mogła zostać potraktowana jako punkt wyjściowy do zmiany zaistniałej sytuacji bądź podtrzymania sytuacji już istniejącej. Badania takie pozwalają na zapoznanie się z opiniami i tendencjami klientów, a co za tym idzie - na zapoznanie się z zachowaniami klientów, które należy traktować jako:

  • ogół działań koncentrujących się na podejmowaniu decyzji;
  • proces rozpoczynający się od zaistnienia danej potrzeby;
  • proces obejmujący ocenę własnej decyzji;
  • proces kończący się gotowością lub jej brakiem do rekomendacji produktu/usługi.

 

Badanie, które może być doskonałe

 

Wybranie metody badania omnibus pozwala na zachowanie niskiego kosztu realizacji ankietyzacji przy uwzględnieniu krótkiego czasu realizacji projektu. Uzyskane dane w procesie badawczym cieszą się wysoką jakością, gdyż zachowana zostaje reprezentatywność próby oraz rzetelny przebieg całego procesu badawczego, pozyskane wyniki zostają zaprezentowane w czytelnej formie.  

Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.