Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji

 

Zdrowie jest tematem, które właściwie od zawsze pozostaje w centrum uwagi społeczeństwa. Od pewnego czasu możemy jednak zaobserwować niezwykle dynamiczny rozwój zainteresowania szeroko pojętym zdrowym trybem życia. Polacy zmieniają swe nawyki, a co za tym idzie – zmieniają się ich oczekiwania.

 

Przedsiębiorcy reprezentujący sektor farmaceutyczny muszą nadążyć za postępem, aby móc skutecznie odpowiadać na zgłaszany przez odbiorców popyt. W tym temacie niezwykle pomocne okazują się badania rynku leków. Pojęcie to nie dotyczy jednak wyłącznie specyfików sprzedawanych z przepisu lekarza. Zakres badań rynku farmaceutycznego obejmuje też leki bez recepty i suplementy diety.

 

Czemu służy badanie rynku farmaceutycznego?

 

Farmacja jest branżą, która pod względem ilości podmiotów tworzących ten sektor, każdego roku notuje niezwykle dynamiczny wzrost. Prawa rynku obowiązują także w tej dziedzinie i z tarczą wrócą te przedsiębiorstwa, które najcelniej odpowiedzą na potrzeby klienta.

 

Podstawowym celem badań rynku leków jest szczegółowe poznanie obecnych i przyszłych trendów rynkowych. Istnieje wiele metod, które pozwalają na uzyskanie niezbędnych danych. Firmy, wyspecjalizowane w przeprowadzaniu badań rynku, najczęściej skupiają się na:

 

• kadrze medycznej (preferencji, opinii i satysfakcji lekarzy),

• odbiorcach produktów farmaceutycznych (między innymi badanie opinii, zwyczajów zakupowych),

• kwestiach związanych z marketingiem (rozpoznawalność danej marki / brandu, szczegółowa analiza cen, badanie skuteczności podejmowanych działań reklamowych, badanie skuteczności przedstawicieli farmaceutycznych).

 

Nie można jednak mówić o uniwersalnej metodologii podejmowanych działań. Badania zawsze muszą być dostosowane do specyfiki działania danego podmiotu oraz do zgłaszanych przez niego potrzeb i oczekiwań. Indywidualnie dobrana strategia daje najlepsze rezultaty i pozwala znacząco skrócić czas realizacji procesu.

 

Szczegółowa informacja buduje przewagę rynkową

 

Podstawowym produktem podejmowanych działań badawczych jest szczegółowy raport, który w sposób dokładny określa przyzwyczajenia, zachowania i oczekiwania odbiorców. Uzyskane w ten sposób informacje są bezbłędnym drogowskazem, pokazujący kierunek zbliżającej się ewolucji rynku.

 

Umiejętne wykorzystanie tych danych pozwala na tworzenie produktów, które będą w stu procentach dostosowane do potrzeb i oczekiwań, zgłaszanych przez dany target. W ten sposób przedsiębiorstwo może zyskać znaczną przewagę w sektorze, w którym panuje istotne zagęszczenie konkurencji. Obecnie w branży badań medycznych liderem jest firma badawcza Biostat®, posiadająca 12 lat doświadczenia i obsługująca największe podmioty farmaceutyczne w Polsce i za granicą. 

Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.