Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji

 

Zdrowie jest tematem, które właściwie od zawsze pozostaje w centrum uwagi społeczeństwa. Od pewnego czasu możemy jednak zaobserwować niezwykle dynamiczny rozwój zainteresowania szeroko pojętym zdrowym trybem życia. Polacy zmieniają swe nawyki, a co za tym idzie – zmieniają się ich oczekiwania.

 

Przedsiębiorcy reprezentujący sektor farmaceutyczny muszą nadążyć za postępem, aby móc skutecznie odpowiadać na zgłaszany przez odbiorców popyt. W tym temacie niezwykle pomocne okazują się badania rynku leków. Pojęcie to nie dotyczy jednak wyłącznie specyfików sprzedawanych z przepisu lekarza. Zakres badań rynku farmaceutycznego obejmuje też leki bez recepty i suplementy diety.

 

Czemu służy badanie rynku farmaceutycznego?

 

Farmacja jest branżą, która pod względem ilości podmiotów tworzących ten sektor, każdego roku notuje niezwykle dynamiczny wzrost. Prawa rynku obowiązują także w tej dziedzinie i z tarczą wrócą te przedsiębiorstwa, które najcelniej odpowiedzą na potrzeby klienta.

 

Podstawowym celem badań rynku leków jest szczegółowe poznanie obecnych i przyszłych trendów rynkowych. Istnieje wiele metod, które pozwalają na uzyskanie niezbędnych danych. Firmy, wyspecjalizowane w przeprowadzaniu badań rynku, najczęściej skupiają się na:

 

• kadrze medycznej (preferencji, opinii i satysfakcji lekarzy),

• odbiorcach produktów farmaceutycznych (między innymi badanie opinii, zwyczajów zakupowych),

• kwestiach związanych z marketingiem (rozpoznawalność danej marki / brandu, szczegółowa analiza cen, badanie skuteczności podejmowanych działań reklamowych, badanie skuteczności przedstawicieli farmaceutycznych).

 

Nie można jednak mówić o uniwersalnej metodologii podejmowanych działań. Badania zawsze muszą być dostosowane do specyfiki działania danego podmiotu oraz do zgłaszanych przez niego potrzeb i oczekiwań. Indywidualnie dobrana strategia daje najlepsze rezultaty i pozwala znacząco skrócić czas realizacji procesu.

 

Szczegółowa informacja buduje przewagę rynkową

 

Podstawowym produktem podejmowanych działań badawczych jest szczegółowy raport, który w sposób dokładny określa przyzwyczajenia, zachowania i oczekiwania odbiorców. Uzyskane w ten sposób informacje są bezbłędnym drogowskazem, pokazujący kierunek zbliżającej się ewolucji rynku.

 

Umiejętne wykorzystanie tych danych pozwala na tworzenie produktów, które będą w stu procentach dostosowane do potrzeb i oczekiwań, zgłaszanych przez dany target. W ten sposób przedsiębiorstwo może zyskać znaczną przewagę w sektorze, w którym panuje istotne zagęszczenie konkurencji. Obecnie w branży badań medycznych liderem jest firma badawcza Biostat®, posiadająca 12 lat doświadczenia i obsługująca największe podmioty farmaceutyczne w Polsce i za granicą. 

Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.