CATI jako metoda analizy rynku

 

Działając na dzisiejszym rynku, wiemy dobrze że liczy się czas. Chcemy mieć jak najszybciej i jak najwięcej informacji. Jak zaś zbadać rynek szybko i efektywnie? Zacznijmy od tego czym w ogóle jest badanie rynku.

 

Czym jest badanie rynku?

Badania/analizy rynku służą nam głównie do zobaczenia i zebrania informacji jak funkcjonuje ta dziedzina rynku, która nas interesuje. Chodzi głównie o poznanie jakie są przyczyny, skutki i  przyszłość pewnych mechanizmów, które w swoisty sposób rządzą rynkiem. Możemy przez to poznać jakie są np. preferencje konsumentów, możemy zobaczyć jak działa konkurencja i jaki jest popyt na pewne produkty.

 

Badać rynek można na wiele sposobów - jednym z nich jest metoda CATI.

 

Co to jest CATI?

CATI jest to po prostu wywiad przeprowadzany przez telefon, zazwyczaj wspomagany komputerowo przez odpowiedni program. Skrót pochodzi z języka angielskiego Computer Assisted Telephone Interview.

 

Badanie/analiza rynku tą metodą polega na przeprowadzeniu przez teleankietera wywiadu telefonicznego z respondentem. Zadaniem teleankietera jest odczytanie pytań w oparciu o przygotowany wcześniej kwestionariusz wywiadu lub ankiety i zapisywanie odpowiedzi respondenta w programie komputerowym.

 

Odpowiedni program pozwala na gromadzenie tych danych bez konieczności ich przenoszenia na papier. Program taki może zapewniać również komputerowy dobór próby i odpowiednio sterować pytaniami np. zmieniać ich kolejność, co jest przydatne dla przykładu w badaniu marki. Dlatego jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi badawczych.

 

Co zbadamy metodą CATI?

Metoda ta jest świetna w zbieraniu dużych ilości informacji dlatego jest stosowana głównie w badaniach rynku i opinii publicznej - można tą metoda zbadać w zasadzie wszystko. Wywiady CATI sprawdzają się głównie w badaniach klientów czyli opinii, satysfakcji i lojalności klientów. Na podstawie tych informacji można poznać wady i zalety produktu, można sporządzić profil klienta, do którego najłatwiej trafimy z produktem - CATI jest zatem najbardziej przydatną metodą w badaniu znajomości marki.

 

Dlaczego CATI?

Badanie rynku tą metoda ma dwie główne zalety: niski koszt realizacji oraz anonimowość respondentów, co pozwala na bardziej szczere i konkretne odpowiedzi.

 

Więc jeśli chcesz mieć szybko i efektywnie zbadany temat, który Cię interesuje, jeśli chcesz poznać preferencje swoich klientów lub pozyskać nowych klientów - CATI to metoda dla Ciebie!

 

Wszystko tu jest pod kontrolą: stały nadzór nad badaniem i pracą ankieterów a przede wszystkim szybkie dotarcie do respondenta, który - czując się anonimowy - będzie udzielał bardziej szczerych i wiarygodnych odpowiedzi. A o to przecież chodzi.

Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.