Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki?

 

Badania CAWI wspierane komputerowo cieszą się coraz większą popularnością. Jednak przedsiębiorstwa, które nie miały z nimi wcześniej do czynienia mogą zadawać sobie pytanie, czy w istocie wyniki z nich płynące będą wiarygodne. Jak wygląda to w rzeczywistości?

 

Dostęp do dużej grupy respondentów

Aby upewnić się, że wyniki badania CAWI będą wiarygodne, zleceniodawca powinien korzystać ze znanych platform, najlepiej z dużą bazą respondentów. Przykładem jest strona Badanie-Opinii.pl, na której zarejestrowanych jest ponad 150 tys. ankietowanych, a liczba ta stale wzrasta. Respondenci powinni mieć również motywację do tego, aby udzielać swoich odpowiedzi w sposób rzetelny. Właśnie dlatego są oni wynagradzani finansowo za uzupełnianie ankiet, zaś wypłaty otrzymywane są po zgromadzeniu określonej z góry liczby punktów.

 

Kryteria podziału ankietowanych

Oczywiście badanie CAWI nigdy nie trafia do przypadkowych osób, a do określonej, reprezentatywnej grupy respondentów. W przypadku platformy Badanie-Opinii.pl zostali oni podzieleni ze względu na kilkadziesiąt kryteriów, dlatego też zleceniodawca może dokładnie określić, do kogo ma być ono przekazane. Takie kryteria podziału to m.in.:

  • wiek,
  • płeć,
  • miejsce zamieszkania,
  • stan cywilny,
  • wykształcenie,
  • status materialny,
  • miejsce pracy,
  • zainteresowania,
  • częstotliwość podróży zagranicznych,
  • hobby.

Część z tych informacji jest również weryfikowana przed udzielaniem odpowiedzi na pytania w ankiecie, co również sprawia, że uzyskiwane są wiarygodne wyniki.

 

Do jak wielu osób kierowane są ankiety CAWI?

Grupa do której mają być skierowane ankiety CAWI powinna być oczywiście reprezentatywna. Zazwyczaj więc liczba ta wynosi od 300 do 1000 ankietowanych, przy czym zlecający mogą samodzielnie i precyzyjnie określić jej liczebność. Im większa grupa, tym wyższy koszt realizacji takiego badania, przy czym nawet informacje uzyskane od kilkuset osób w populacji mogą zagwarantować, że firma uzyska wiarygodne i rzetelne informacje.

Jak widać nie trzeba obawiać się o wiarygodność badań CAWI, o ile realizuje się je poprzez zaufane platformy takie jak np. Badanie-Opinii.pl. Atutem tej ostatniej jest również intuicyjność działania oraz prostota tworzenia kwestionariuszy, w przypadku których można korzystać również z gotowych formularzy do pytań. W sposób znaczący ułatwia to tworzenie ankiet online, przy czym jeśli zleceniodawca potrzebuje w tym zakresie dodatkowej pomocy, może skorzystać również ze wsparcia ekspertów czuwających nad tą platformą.

Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.