Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?

 

Planujesz wdrożenie działań zmierzających do rozwoju swojego przedsiębiorstwa? Badania rynku wykonane przez profesjonalną agencję badawcza mogą stanowić dla Ciebie nieocenione wsparcie. Pozwolą właściwie zaplanować budżet, zintensyfikować osiągane zyski, a także zniwelować ryzyko podejmowania niewłaściwych decyzji. Dowiedz się zatem, na jakie elementy powinieneś zwracać uwagę przed ostatecznym wyborem agencji.

 

Strona internetowa wizytówką firmy badawczej

 

Pierwszy krokiem jaki warto abyś podjął, jest zapoznanie się z ofertą agencji badawczej dostępnej na stronie internetowej. Każda szanująca się firma działająca w obszarze analizy rynku powinna posiadać portal dedykowany prezentacji realizowanych usług. Zwróć koniecznie uwagę na informacje dotyczące czasu działania danego podmiotu na rynku, a także przykłady dotychczasowych realizacji. Nie chcesz przecież współpracować z amatorami, którzy dopiera rozpoczynają działalność. Firma badawcza powinna natomiast zyskać w Twoich oczach, jeżeli może pochwalić się licznymi referencjami od swoich dotychczasowych klientów.

 

Poza tym warto poddać ocenie wygląd portalu internetowego. Zapewne nie jest wiarygodnym kontra netem agencja badawcza, która oszczędza środki przeznaczane na podstawową promocję. Prześledź więc szatę graficzną strony, czy jest ona dostępna na płatnej domenie, a przede wszystkim oceń jakość prezentowanej treści. Twoje wątpliwości powinny wzbudzić teksty przygotowywane w sposób niedbały – z błędami ortograficznymi czy stylistycznymi.

 

Brief badawczy

 

Kiedy już dokonasz wstępnej selekcji dostępnych na polskim rynku firm badawczych, następnym krokiem będzie przygotowanie briefu badawczego. Jest to krótka instrukcja kierowana do agencji, w której poinformujesz ją, jakich informacji pragniesz uzyskać ramach projektu badawczego. Jeżeli zaniedbasz ten krok, wówczas uzyskane wyniki badań mogą dalece odbiegać od Twoich oczekiwań. Przekaż także firmie badawczej informacje odnośnie tego, jakie środki budżetowe jesteś w stanie przeznaczyć na realizację projektu.

 

Jakie metody stosuje agencja badawcza?

 

Ostateczny wybór firmy badawczej powinieneś uzależnić od zaproponowanego podejścia metodologicznego. Sprawdź koniecznie, czy agencja badawcza zamierza przeprowadzić badanie z wykorzystaniem różnorodnych technik. Czy są to jedynie tradycyjne rozwiązania, czy może firma badawcza wyróżnia się stosowaniem własnych, unikalnych w branży narzędzi analitycznych?

 

Podsumowanie

 

Jeśli więc zależy Ci na wiarygodnych i wartościowych z biznesowego punktu widzenia informacjach, nie pozwól sobie na to, aby przekazać realizację badania rynku przypadkowej agencji badawczej. Zwróć koniecznie uwagę na zaprezentowanie w artykule kryteria wyboru, a na pewno nie będziesz żałować podjętej decyzji. 

Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.