Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji?

 

Testy kompetencyjne pozwalają lepiej poznać kandydatów lub pracowników, a przy tym umożliwiają postawienie przed nimi wyzwań, które będą wspierać ich rozwój. Badanie kompetencji ma pozwolić sprawdzić, w jakim stopniu kandydat jest gotowy na objęcie danej posady. Przy czym kompetencje kandydata nie mogą być zbyt niskie, ale także kandydat nie powinien posiadać zbyt wysokich kompetencji (w odniesieniu do przyjętego standardu).

 

Jak wygląda dobry wywiad kompetencyjny?

 

Co do samych pytania zadawanych w trakcie wywiadu należy podkreślić, iż mogą być one tak zamknięte, jak i otwarte, mogą dotyczyć konkretnych kompetencji, jak i być ogólne, np. Co możesz wnieść do naszej firmy? Uporządkowany wywiad z kandydatem pozwala:

  • uzyskać obiektywne informacje o starającym się na daną posadę,
  • zbadać wszystkie istotne z punktu widzenia pracodawcy kompetencje oraz inne kwestie,
  • pozyskać konkretne informacje, które będą wyjaśniać przyczyny zachowań danej osoby, a także badać, w jaki sposób wpłynie to na efekty pracy potencjalnego pracownika.

 

Podstawą badania są właściwie wskazane kompetencje

 

Testy kompetencyjne są stosowane w celu poznania maksymalnych kompetencji potencjalnych pracowników. Ważne jest, aby przystępując do takiego badania dobrze określić kompetencje, które są niezbędne do efektywnego realizowania powierzonych obowiązków. W zależności od założonego profilu kandydata można sprawdzać:

  • umiejętności komunikacyjne,
  • umiejętność organizowania pracy,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • umiejętność motywowania innych,
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • umiejętności kierownicze.

W trakcie badania rekrutujący może zapytać się kandydata, jak radzi sobie ze stresem, a następnie poprosić go o przytoczenie przykładu sytuacji. Takie działanie pozwoli rekrutującemu na ocenienie zachowania kandydata.

 

Rekrutujący powinien zapytać się o wszystko, co istotne

 

Pytania, które zostaną zawarte w wywiadzie kompetencyjnym mogą koncentrować się na rozmaitych obszarach działalności tak samego pracownika, jak i całej firmy. Pytania mogą odnosić się do:

  • podtrzymywania dobrych relacji w miejscu pracy,
  • umiejętności rozwiązywania sporów w miejscu pracy,
  • potrzeb rozwojowych kandydata,
  • potencjału, który w sobie dostrzega.

 

Badanie, które pozwala stworzyć efektywny zespół

 

Celem badania kompetencji jest skłonienie kandydata do podzielenia się z rekrutującym swoimi doświadczeniami i przemyśleniami, co ma umożliwić zbadanie, w jakim stopniu kandydat będzie w stanie spełnić stawiane przed nim wymagania. Tego typu badania pozwalają na dobranie najefektywniejszych osób, których praca przyczyni się do sukcesu osiąganego przez firmę.

 

 

 

Tagi

badania badania rynku badania pracowników badania kompetencji testy kompetencji wywiad kompetencyjny rekrutacja pracowników
Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.