Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą?

 

W ciągu ostatnich dwudziestu kilku lat wolnego rynku w Polsce, swoje podwoje otworzyło wiele przedsiębiorstw określających się jako agencje badawcze. Spróbujmy po krótce omówić czym są i jak mogą pomóc twojej firmie w zwiększeniu sprzedaży czy poprawie wizerunku.

 

Czym są agencje badawcze?

 

Agencja badawcza to nic innego jak firma zajmująca się badaniami rynku lub opinii na zlecenie. Posiada ona zazwyczaj rozbudowane zaplecze, dzięki czemu może sprawnie świadczyć tego typu działalność. Składają się na nie takie elementy, jak:

 

- własna sieć ankieterów i wypracowane metody kontroli ich pracy

- doświadczony zespół badawczy, będący w stanie trafnie interpretować otrzymane dane

- zaplecze informatyczne, obejmujące stosowne oprogramowanie i zarządzanie dużymi bazami danych

 

Jak współpraca z agencją tego typu może pomóc mojej firmie?

 

Współpraca z tego typu agencją niesie dla przedsiębiorcy mnóstwo potencjalnych korzyści. Zależnie od tego, jaki aspekt działania naszej firmy chcemy usprawnić, mamy do wyboru możliwość zlecenia wielu różnych badań.

 

Jednym z głównych ich typów są tzw. badania konsumenckie, mające na celu przewidzenie zachowań i oczekiwań naszych klientów. Dzięki temu będziemy w stanie perfekcyjnie dopasować świadczone usługi do wybranej grupy docelowej.

 

Właścicieli większych przedsiębiorstw z pewnością zainteresują różnego rodzaju badania marketingowe, związane ze sposobem, w jaki klienci postrzegają daną firmę, markę lub produkt. Możliwe jest także monitorowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

 

Badania produktu to z kolei znakomita opcja dla podmiotów planujących wprowadzenie na rynek nowego produktu lub poprawnie wyników sprzedaży jednego z obecnych. Przeprowadzanie odpowiednich ankiet i późniejsza analiza ich rezultatów tworzą efektywne narzędzie, pozwalające na gruntowną i precyzyjną optymalizację produktu pod kątem oczekiwań klientów - w zakresie jego cech, funkcjonalności, ceny lub innych czynników.

 

Dodatkowe usługi

 

Każda większa agencja badawcza dysponuje odpowiednim zapleczem, aby być w stanie świadczyć usługi z jednej strony kompleksowe, a z drugiej bardzo wyspecjalizowane, nastawione na zrealizowanie konkretnego, często nietypowego zadania. Może to być na przykład:

 

- badanie nie wśród potencjalnych klientów, a wewnątrz firmy, gdzie ankietowanymi będą nasi pracownicy

- badanie opinii publicznej na danym obszarze

- badanie rynku międzynarodowego – kiedy interesuje nas możliwość zbadania nowych obszarów zbytu.

 

Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.