Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników

Realizując procesy badawcze wśród pracowników można pozyskać wiedzę na temat atmosfery panującej w miejscu pracy, a także potrzeb pracowników i ich oczekiwań względem pracodawców.

Jednocześnie badania satysfakcji pracowników mogą dostarczyć informacji na temat konieczności wprowadzenia zmian wraz z ich określeniem i wskazaniem poszczególnych kroków w projektowaniu strategii dalszego rozwoju.   Jaką rolę pełnią wzorce w budowaniu dobrze działającej firmy? Zadowolenie pracowników wpływa na osiągane przez nich efekty, a tym samym na poziom satysfakcji klientów oraz sukces całej organizacji. Zanim przystąpi się do procesu badawczego, warto najpierw określić kulturę wewnątrz organizacji, która pozwoli dostarczyć wzorce. Ustalenie takich wzorców pozwali na: porównanie wzorca z rzeczywistą sytuacją;
  •   porównanie wzorca z rzeczywistą sytuacją;
  •   wskazanie pracownikom pożądanych zachowań;
  •   podnoszenie jakości obsługi klientów.

 

Opinia pracowników to cenne źródło wiedzy o firmie Proces badawczy pozwala na pozyskanie informacji zwrotnych, które mogą przełożyć się na konkretne działania. Zdobywanie takich informacji w formie ankiet pozwala na zachowanie anonimowości pracowników i ich opinii, a to przekłada się na:
  • zmotywowanie pracowników do udzielania prawdziwych odpowiedzi;
  • wprowadzanie zmian popartych rzeczywistymi ocenami;
  • zaangażowanie pracowników w wypełniane ankiety

Dobrze działająca firma powinna być otwarta na pozyskiwanie informacji ze strony swoich pracowników. Przy czym warto pamiętać, że informacje te nie zawsze muszą być pozytywne. Dzięki pozyskiwanie negatywnych opinii można podejmować działania mające na celu szybkie wyeliminowanie najsłabszych punktów.

 

Pozyskane dane umożliwiają przeprowadzenie analizy SWOT Pozyskane dane mogą posłużyć do zdefiniowania mocnych oraz słabych stron firmy. Jednocześnie dają możliwość zdefiniowania szans i zagrożeń. Dzięki temu możliwym będzie uniknięcie błędów lub ich powielenie w przyszłości. Jednocześnie dzięki dokonaniu analizy SWOT możliwym będzie:
  •   zaplanowanie działań z uwzględnieniem rozmaitych konsekwencji;
  •   wprowadzenie rozwiązań, które będą uwzględniać różne scenariusze wydarzeń;
  •   maksymalne wykorzystanie mocnych stron w budowanie przewagi nad konkurencją.
Od czego zacząć proces badawczy? Punktem wyjścia dla efektywnych badań zadowolenia pracowników, jest skonkretyzowanie celów badawczych oraz wskazanie obszarów, których będzie dotyczyło badanie. Przed przystąpieniem do badania należy także zastanowić się, w jaki sposób zostaną wykorzystane wyniki – jest to potrzebne, aby właściwie przeprowadzić użyteczne badanie. W następnych krokach należy: 1.      wybrać metody badawczą, która pozwoli na pozyskiwanie potrzebnych informacji; 2.      stworzyć scenariusz ankiety z zastosowaniem pytań otwartych, zamkniętych, jak i odpowiedzi skalowanych; 3.      przetestować ankietę np. zwrócić uwagę na czas, który jest potrzebny na jej wypełnienie; 4.      udostępnić ankietę pracownikom.

 

Badanie kończy się raportem i zaplanowaniem kolejnych działań Proces badawczy powinien zostać zakończony wnikliwym raportem przedstawiającym pozyskane wyniki, a przy tym powinien w całości odwoływać się do postawionych celów. Kończąc badania satysfakcji pracowników należy pamiętać o ich omówieniu z samymi zatrudnionymi, a w końcu także o wskazaniu kolejnych kroków działania wraz ze stworzeniem strategii, która przyniesie pożądane efekty i wzmocni pozycję firmy na rynku.

Tagi

badania satysfakcji satysfakcja pracowników badania satysfakcji pracowników badania pracownicze
Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.