Ujmowanie rynku w procesach badawczych

Zapoznanie się z rykiem, na którym się działa umożliwia podejmowanie efektywnych działań, które będą nakierowane na osiąganie wyznaczonych celów rozwojowych. Ponadto dzięki zwiększaniu wiedzy na temat kondycji swojej firmy na przykład poprzez badania marketingowe można planować dalszą strategię rozwojową oraz wzmacniać i skracać proces decyzyjny.

 

 

Różnorodność, którą można ująć

Jako że procesy badawcze skoncentrowane na badaniach marketingowych mogą dotyczyć bardzo wielu zagadnień dzieli się je z uwzględnieniem kryterium:

  • przedmiotowego;
  • typu oraz szczegółowości decyzyjnych wyzwań marketingowych;
  • rodzaju źródeł informacji, które zostają wykorzystane;
  • sposobu zbierania informacji.

Widząc różnorodność tych kryteriów można wywnioskować, iż metody, które wykorzystywane są w przeprowadzanych procesach odpowiadają wieloaspektowemu ujmowaniu tematu, a także wspierają dalsze podejmowanie kroków czy to rozwojowych czy badawczych.

 

 

Dane, które dają pewność

Przeprowadzane proces badawcze skupiają się na pozyskiwaniu i prezentacji danych zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. Ta dwojakość pozyskanych danych pozwala na weryfikowanie zachodzących zjawisk z dwóch odmiennych perspektyw. Badania, które nakierowane są na pozyskiwanie danych ilościowych:

  • dostarczają tzw. danych twardych;
  • dają kompleksowy obraz sytuacji;
  • są obiektywne;
  • wskazują zmienne wpływają na np. postawy i zachowania;
  • odnoszą się do związków przyczynowych;
  • określają szanse;
  • pokazują zachodzące zmiany w określonym przedziale czasu.

W obrębie badań ilościowych przeprowadza się testy porównawcze, mierzy czy też modeluje rynki

 

 

Wyjaśnić, zrozumieć, zadziałać

Innym typem informacją są dane jakościowe, które w badaniach marketingowych pozwalają na:

  • rozpoznanie oraz zrozumienie potrzeb i zachowań konsumentów;
  • wskazać źródła zachodzących wydarzeń;
  • prognozowanie przyszłych wydarzeń.

Mówiąc zwięźle informacje takie mają na celu wydobywanie jak największych ilości informacji, które będą pomocne w kwestii zrozumienia aktualnej sytuacji. Informacje te zarazem wyjaśniają, ale także pozwalają prognozować mogące nadejść zmiany.

 

 

Otworzyć się przyszłość

Wykorzystując badania marketingowe można w pozytywny sposób wesprzeć rozwój, a przy tym zadbać o realizację potrzeb konsumentów. Ze względu na złożoność zjawisk, które zachodzą na rynku zaleca się stałą kontrolę nad zachodzącymi zmianami. Badanie takiego typu nie tylko dają zrozumienie aktualnej sytuacji, ale także otwiera drzwi do podejmowania nowych wyzwań.

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.