CATI jako metoda analizy rynku

 

Działając na dzisiejszym rynku, wiemy dobrze że liczy się czas. Chcemy mieć jak najszybciej i jak najwięcej informacji. Jak zaś zbadać rynek szybko i efektywnie? Zacznijmy od tego czym w ogóle jest badanie rynku.

 

Czym jest badanie rynku?

Badania/analizy rynku służą nam głównie do zobaczenia i zebrania informacji jak funkcjonuje ta dziedzina rynku, która nas interesuje. Chodzi głównie o poznanie jakie są przyczyny, skutki i  przyszłość pewnych mechanizmów, które w swoisty sposób rządzą rynkiem. Możemy przez to poznać jakie są np. preferencje konsumentów, możemy zobaczyć jak działa konkurencja i jaki jest popyt na pewne produkty.

 

Badać rynek można na wiele sposobów - jednym z nich jest metoda CATI.

 

Co to jest CATI?

CATI jest to po prostu wywiad przeprowadzany przez telefon, zazwyczaj wspomagany komputerowo przez odpowiedni program. Skrót pochodzi z języka angielskiego Computer Assisted Telephone Interview.

 

Badanie/analiza rynku tą metodą polega na przeprowadzeniu przez teleankietera wywiadu telefonicznego z respondentem. Zadaniem teleankietera jest odczytanie pytań w oparciu o przygotowany wcześniej kwestionariusz wywiadu lub ankiety i zapisywanie odpowiedzi respondenta w programie komputerowym.

 

Odpowiedni program pozwala na gromadzenie tych danych bez konieczności ich przenoszenia na papier. Program taki może zapewniać również komputerowy dobór próby i odpowiednio sterować pytaniami np. zmieniać ich kolejność, co jest przydatne dla przykładu w badaniu marki. Dlatego jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi badawczych.

 

Co zbadamy metodą CATI?

Metoda ta jest świetna w zbieraniu dużych ilości informacji dlatego jest stosowana głównie w badaniach rynku i opinii publicznej - można tą metoda zbadać w zasadzie wszystko. Wywiady CATI sprawdzają się głównie w badaniach klientów czyli opinii, satysfakcji i lojalności klientów. Na podstawie tych informacji można poznać wady i zalety produktu, można sporządzić profil klienta, do którego najłatwiej trafimy z produktem - CATI jest zatem najbardziej przydatną metodą w badaniu znajomości marki.

 

Dlaczego CATI?

Badanie rynku tą metoda ma dwie główne zalety: niski koszt realizacji oraz anonimowość respondentów, co pozwala na bardziej szczere i konkretne odpowiedzi.

 

Więc jeśli chcesz mieć szybko i efektywnie zbadany temat, który Cię interesuje, jeśli chcesz poznać preferencje swoich klientów lub pozyskać nowych klientów - CATI to metoda dla Ciebie!

 

Wszystko tu jest pod kontrolą: stały nadzór nad badaniem i pracą ankieterów a przede wszystkim szybkie dotarcie do respondenta, który - czując się anonimowy - będzie udzielał bardziej szczerych i wiarygodnych odpowiedzi. A o to przecież chodzi.

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.