CATI... coś więcej niż system
Dbając o jakość kontaktu z klientem wprowadza się wiele nowych programów do badań, które mają pozytywnie oddziaływać na utrzymanie relacji z klientem. Bardzo popularne w ostatnich czasach jest badanie wykonywane metodą CATI, czyli wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo.
Program, który się sprawdza
Program do badań ma na celu zwiększenie skuteczności przeprowadzanych projektów. Należy zauważyć, że dobry program to taki, który uwzględnia nie tylko potrzeby ankietowanego, ale także ankietera. CATI wyróżnia się na rynku, gdyż zapewnia:
- krótki czas realizacji badania,
- wzrost jakości przeprowadzanego wywiadu,
- relatywnie niskie koszty,
- możliwość kontroli przebiegu badania,
- definiowanie uprawnień ankietera do danego badania,
- kontrolę jakości pracy,
- funkcję newslettera.
CATI - system dający się dostosować
Technika CATI jako program do badań przynależy do grupy badań ilościowych i oparta jest na wywiadzie przeprowadzanym telefonicznie przy wsparciu specjalistycznego programu komputerowego. Rozmowy te są zapisywane, co pozwala na kontrolę nad materiałem. Wspomaganie komputerowe pozwala na bieżące wprowadzanie danych do odpowiedniego programu. Daje to możliwość szybkiej analizy kształtowania się opinii respondentów.
Moduł CATI pozwala zarówno na stosowanie pytań otwartych i zamkniętych. Ponadto dbając o swobodę przeprowadzenia wywiadu program do badań posiada możliwość pól jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, suwaki, rankingi, daty, graficzne przyciski itp...
Zalety, zalety, zalety...
Badanie to pozwala na zrealizowanie dużej ilości wywiadów w krótkim czasie, co możliwe jest dzięki dostosowaniu programu do sposobu pracy ankieterów. Wykorzystanie systemu CATI pozwalana na rozbudowywanie kwestionariuszy, a w tym:
- tworzenie pytań wielopoziomowych,
- ustawienie drzewa pytań,
- rejestrację uchybień ankietera,
- rotację odpowiedzi.
CATI wprowadza kontakt z klientem na wyższy poziom
Programy do badań mają na celu ułatwienie badań, a także podnoszenie standardów kontaktu z klientem. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, że program do badań taki jak CATI nie tylko pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, ale także umożliwia wychwycenie wczesnych zachowań nielojalnych klientów. Szybki przepływ informacji skraca czas trwania badania oraz pozwala na przeprowadzanie badań mając na uwadze dobro klienta. CATI pozwala na kontrolowanie jakości kontaktu z klientem oraz podnoszenie standardów przeprowadzanych badań.