Data management, czyli zarządzanie danymi

Gospodarka weszła w epokę cyfrową. Rządzi informacja, a dane stały się rodzajem kapitału – ważnym czynnikiem ekonomicznym intensyfikującym produkcję towarów i dynamizującym kreowanie nowych usług. Data management służy pozyskiwaniu, zbieraniu i magazynowaniu danych po to, by można z nich było korzystać bezpiecznie i wydajnie. Odpowiednie zarządzanie nimi pomaga firmie sprawnie czerpać z zasobów niematerialnych oraz działać w sposób pozwalający osiągnąć sukces.

 

Data management – po pierwsze uporządkować.

 

Bałagan w bazach danych jest spowodowany wieloma czynnikami. Zmiany personalne, szybko się przekształcający rynek i modyfikacja strategii przedsiębiorstwa powodują, że chwila nieuwagi wystarczy, by do uporządkowanych i przejrzystych zbiorów wkradł się chaos. Problem stanowi też rozmaitość źródeł pochodzenia danych – źródeł różniących się pod względem języka i sposobu gromadzenia informacji. A danych nie sposób płynnie przetwarzać, jeżeli ich bazy niepotrzebnie się mnożą, powielają i obrastają gąszczem zbiorów i podzbiorów. Samo ich pozyskiwanie i archiwizacja to zdecydowanie za mało. Należy je regularnie przeglądać, porządkować, weryfikować i analizować. Dopiero wtedy, gdy osiągnie się ich czytelną i wygodną w obsłudze formę, można z nich zacząć sprawnie korzystać. Warto, ponieważ umożliwią rozwój lub modyfikację produktu, usprawnią sprzedaż i będą inspiracją dla ciekawych kampanii marketingowych. Dzięki nim wiarygodny i obiektywny ogląd zrealizowanych działań staje się realny i wykonalny, a miarodajne podsumowanie oraz rzetelna ocena pozwalają odpowiednio przygotować przyszłe przedsięwzięcia. Data management jest zatem najwłaściwszym rozwiązaniem dla każdej firmy.

 

Data management jako odpowiednia strategia.

 

Data management pozwala rozpoznawać dane, czyli poprawnie je identyfikować określając ich znaczenie, a także odpowiednio je ewidencjonując. Powstało wiele wygodnych w obsłudze i popularnych już katalogów, więc jest w czym wybierać. Skuteczne data management pomaga właściwie magazynować informacje oraz efektywnie je udostępniać. By dane pozostały czytelne, musi zostać spełniony warunek jednolitości zapisu (standaryzacja), dzięki czemu każdy kolejny użytkownik będzie mógł do nich w łatwy sposób dotrzeć oraz szybko je pozyskać. Mechanizmy wirtualizacji (pozwalające na stworzenie wielu maszyn wirtualnych w obrębie jednego serwera) pomagają usprawnić dostęp do danych i ustandaryzować ich odbiór, nawet jeśli zostały one zapisane w rozmaitych formach i są przechowywane w różny sposób.

 

Mówiąc o zarządzaniu danymi warto również wspomnieć o procesach służących ich upowszechnianiu. Data management pomaga opracować i wdrożyć właściwe narzędzia optymalizujące dostępność informacji. Właściwie zastosowane oprogramowanie pozwala osobie zainteresowanej wygodnie korzystać z rozległej bazy danych, zwłaszcza jeżeli spełniony zostanie jeszcze jeden warunek (data management sprawia, że jest to jak najbardziej możliwe). Chodzi o porządek, o którym wspomnieliśmy na początku artykułu. Zarządzanie danymi działa kompleksowo i umożliwia analizę najwłaściwszych strategii oraz wprowadzenie najodpowiedniejszych rozwiązań – aby ład w magazynowaniu danych oraz – w konsekwencji – ich przejrzystość, umożliwiły niezakłócone korzystanie z pozyskanych informacji.

 

Tagi

firma badawcza analiza danych niekomercyjne badania kliniczne badania obserwacyjne
Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.