Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze?

 

Podjąłeś już decyzję o zleceniu realizacji usługi firmie badawczej, jednak nadal masz wątpliwości odnośnie tego, jaki konkretnie podmiot wybrać? Obawiasz się ryzyka, że rozpoczniesz współpracę z amatorami, którzy nie będą w stanie Ci dostarczyć cennych z biznesowego punktu widzenia wniosków i rekomendacji? Dowiedz się zatem, na jakie elementy musisz zwrócić uwagę, aby mieć pewność, że dokonasz wyboru rzetelnej agencji.

 

Tym cechuje się dobra firma badawcza

 

Warunkiem koniecznym ku temu aby stwierdzić, że mamy do czynienia z rzetelną firmą jest jej dotychczasowe doświadczenie. Jeżeli bierzesz pod uwagę jedynie sprawdzone firmy badawcze, ogranicz się do wyboru tych, które działają na rynku co najmniej od kilkunastu lat. Mają one zwykle na koncie nie mniej niż kilkaset realizacji projektów badań marketingowych, co stanowi najlepszą wizytówkę wysokiej jakości. Firmy dopiero rozpoczynające działalność są natomiast zmuszone eksperymentować z całkowicie niesprawdzonymi w praktyce rozwiązaniami. Rodzi to ryzyko uzyskania mało obiektywnych, a przez to niewiarygodnych danych.

 

Profesjonalne zaplecze

 

Rzetelna firma badawcza zazwyczaj jest w stanie przeprowadzić wszystkie projekty na terenie własnej siedziby. Znajduje się bowiem w posiadaniu własnej sali fokusowej, studia do badań ankietowych CATI, ogólnopolską siecią ankieterów oraz tajemniczych klientów, a także aplikacjami dedykowanymi realizacji badań opinii oraz przeprowadzaniu testów statystycznych na uzyskanych danych. Oprogramowanie badawcze może zostać także wyposażone w moduł automatycznego raportowania wyników w postaci wykresów oraz tabel.

 

Przykłady realizacji dotychczasowych badań

 

Jednocześnie dobrą firmę badawczą można łatwo rozpoznać ze względu na to, z jakimi klientami dotychczas ona współpracowała. Dowiedz się przede wszystkim, czy miała okazję nawiązać współpracę z przedsiębiorstwami z Twojej branży. Czy są to Twoi bezpośredni konkurenci? Jak duże to podmioty?

 

Na stronie firmowej agencje badawcze często zamieszczają opisy swoich przykładowych realizacji badań rynku. Służy temu dedykowana zakładka „Case study”. Jeżeli firma udostępnia takie informacje, znacznie zyskuje wówczas na wiarygodności.

 

Opinie dostępne w Internecie

 

Stosunkowo łatwo możesz ustrzec się ryzyka współpracy z amatorskim podmiotem, jeżeli zapoznasz się wcześniej z opiniami na jej temat dostępnymi w Sieci. Niezadowoleni klienci bardzo chętnie dzielą się swoimi negatywnymi doświadczeniami w mediach społecznościowych, portalach opinii, a także formach internetowych.

 

Profesjonalna metodologia

 

Sprawdzone firmy badawcze rozpoznasz także na podstawie tego, jaką wartość merytoryczną prezentuje tworzona przez nie metodologia badawcza. Na tej podstawie zdołasz ocenić, czy pracownicy agencji zrozumieli założenia projektu oraz czy są w stanie zaproponować adekwatne metody i techniki badawcze. Zażądaj także zaprezentowania sposobów przeciwdziałania ryzykom projektowym, a także przedstawienia szczegółowego harmonogramu realizacji badania.

 

Na zakończenie

 

Stosując się do porad przedstawionych w ramach niniejszego artykułu z całą pewnością zdołasz wybrać rzetelną firmą badawczą, która dostarczy Ci wiarygodnych wniosków oraz rekomendacji. Bezpiecznym wyborem będzie zapewne skorzystanie z oferty najdłużej działających instytucji na rynku, takich jak Biostat®, Ipsos czy Millward Brown. 

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.