Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników
Realizując procesy badawcze wśród pracowników można pozyskać wiedzę na temat atmosfery panującej w miejscu pracy, a także potrzeb pracowników i ich oczekiwań względem pracodawców.
Jednocześnie badania satysfakcji pracowników mogą dostarczyć informacji na temat konieczności wprowadzenia zmian wraz z ich określeniem i wskazaniem poszczególnych kroków w projektowaniu strategii dalszego rozwoju. Jaką rolę pełnią wzorce w budowaniu dobrze działającej firmy? Zadowolenie pracowników wpływa na osiągane przez nich efekty, a tym samym na poziom satysfakcji klientów oraz sukces całej organizacji. Zanim przystąpi się do procesu badawczego, warto najpierw określić kulturę wewnątrz organizacji, która pozwoli dostarczyć wzorce. Ustalenie takich wzorców pozwali na: porównanie wzorca z rzeczywistą sytuacją;- porównanie wzorca z rzeczywistą sytuacją;
- wskazanie pracownikom pożądanych zachowań;
- podnoszenie jakości obsługi klientów.
Opinia pracowników to cenne źródło wiedzy o firmie Proces badawczy pozwala na pozyskanie informacji zwrotnych, które mogą przełożyć się na konkretne działania. Zdobywanie takich informacji w formie ankiet pozwala na zachowanie anonimowości pracowników i ich opinii, a to przekłada się na:
- zmotywowanie pracowników do udzielania prawdziwych odpowiedzi;
- wprowadzanie zmian popartych rzeczywistymi ocenami;
- zaangażowanie pracowników w wypełniane ankiety
Dobrze działająca firma powinna być otwarta na pozyskiwanie informacji ze strony swoich pracowników. Przy czym warto pamiętać, że informacje te nie zawsze muszą być pozytywne. Dzięki pozyskiwanie negatywnych opinii można podejmować działania mające na celu szybkie wyeliminowanie najsłabszych punktów.
Pozyskane dane umożliwiają przeprowadzenie analizy SWOT Pozyskane dane mogą posłużyć do zdefiniowania mocnych oraz słabych stron firmy. Jednocześnie dają możliwość zdefiniowania szans i zagrożeń. Dzięki temu możliwym będzie uniknięcie błędów lub ich powielenie w przyszłości. Jednocześnie dzięki dokonaniu analizy SWOT możliwym będzie:
- zaplanowanie działań z uwzględnieniem rozmaitych konsekwencji;
- wprowadzenie rozwiązań, które będą uwzględniać różne scenariusze wydarzeń;
- maksymalne wykorzystanie mocnych stron w budowanie przewagi nad konkurencją.
Badanie kończy się raportem i zaplanowaniem kolejnych działań Proces badawczy powinien zostać zakończony wnikliwym raportem przedstawiającym pozyskane wyniki, a przy tym powinien w całości odwoływać się do postawionych celów. Kończąc badania satysfakcji pracowników należy pamiętać o ich omówieniu z samymi zatrudnionymi, a w końcu także o wskazaniu kolejnych kroków działania wraz ze stworzeniem strategii, która przyniesie pożądane efekty i wzmocni pozycję firmy na rynku.
Tagi
badania satysfakcji satysfakcja pracowników badania satysfakcji pracowników badania pracownicze
Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić?
erecepta – innowacja która podbija serca Polaków
Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem
Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy
Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników?
Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet?
Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych
Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze?
Ankiety online - ich mocne strony
Jak długo powinna trwać ankieta CATI?
Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów?
Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki?
Data management, czyli zarządzanie danymi
Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć?
Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania
Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy
Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek
Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną?
Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem?
Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy
Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach
Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie
Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników
BioStat® - innowacyjna agencja badawcza
Statystyka – analiza i metody
Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego?
Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM
Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika
Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji?
Co o Mundialu mówią badania ankietowe?
Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza?
Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania
Precyzyjne badania opinii klientów
Procesy skupione na poprawie sytuacji
O wyborze firmy badawczej
Opinia w świetle zachodzących zmian
Ujmowanie rynku w procesach badawczych
Badania naukowe w procesie wzrostu
Satysfakcja jako miernik świadczonych usług
Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania
Metody badania rynku
Badania marketingowe jako źródło wiedzy
Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe
Zrozumieć fenomen procesu badawczego
CATI... coś więcej niż system
System ambitnego badacza - eCRF
Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi
CATI jako metoda analizy rynku
Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą?
Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji
Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy
W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych?
Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze?
Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji
Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół
Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji
Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru
Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?